Режим роботи
Пн - Пт: з 09:00 до 19:00
Сб - Нд: з 10:00 до 16:00
мова:
ua ru

Корзина

Кошик порожній
МЕНЮ

Підбір за авто

Пошук за розміром

  • Низькі ціни
  • Великий вибір
  • Гарантія якості
  • Гарантія застосовності
  • Доставка по Україні

Наш Instagram

Підпишіться на наш Instagram!

Рекомендації щодо встановлення та експлуатації легкосплавних коліс

Встановлення легкосплавних коліс на автомобіль мало відрізняється від встановлення сталевих коліс, і його можна виконати самостійно. Але є низка причин, з яких рекомендується встановлювати легкосплавні колеса, особливо нові, у спеціалізованих СТО.


Слід переконатися, що кількість отворів кріплення (LZ) і діаметр кола їх розташування (PCD) відповідають установчим розмірам на маточині автомобіля. Кріпильні отвори завжди роблять більшого діаметру, ніж болт або шпилька і можна помилитися у виборі колеса, якщо PCD відрізняється від штатного на пару міліметрів, наприклад 4*98 та 4*100, 5*112 та 5*114,3. Неприпустимо на маточину з кріпленням LZ*PCD 5*112 встановлювати колесо з кріпленням 5*114,3. В цьому випадку з усіх гайок (болтів) затягнута повністю буде тільки одна, а решту "поведе" і кріплення виявиться недотягнутим або затягнутим з перекосом, і, як наслідок, посадка колеса на маточину буде не повною. На ходу таке колесо "битиме", а не повністю затягнуті гайки будуть відкручуватися самі собою і автомобіль на ходу може "втратити" колесо.


Шиномонтаж повинен виконуватися на гарному устаткуванні, щоб не пошкодити лакофарбове покриття колеса.


При балансуванні шини на колесі з використанням тягарців на липучці повинен вибиратися відповідний режим балансувального верстата.


Виробники транспортних засобів постійно вдосконалюють свої автомобілі та розширюють їх комплектацію, тому при встановленні колеса на автомобіль слід переконатися, що ніщо не заважає щільному змиканню привалкових площин маточини та колеса, а також чи немає контакту між зворотним боком колеса та деталями гальм, підвіски, рульового приводу автомобіля. Щільному змиканню можуть заважати, наприклад: напрямні штифти ("уловлювачі"), головки гвинтів гальмівного барабана, що виступають за привалкову площину, нештатні елементи підвіски та гальмівної системи. При встановленні колеса, як правило, повинні бути дотримані такі вимоги:
- мінімальні зазори між колесом та деталями гальм (виходячи з найгіршого випадку, коли встановлені нові гальмівні накладки) повинні бути не менше 3мм;
- мінімальні зазори між колесом та деталями підвіски (наприклад, нижнім та верхнім важелями підвіски) повинні бути не менше 4 мм;
- мінімальні зазори між колесом і деталями рульового приводу (наприклад, рульовою тягою або кульовим шарніром поворотного кулака) повинні бути не менше 4 мм;
- мінімальний зазор між колесом та іншими елементами конструкції транспортного засобу має бути не менше 2 мм.


Перед встановленням коліс поверхні маточин та дисків слід очистити від бруду.


Переконайтеся, що колесо входить на маточину автомобіля по центральному отвору. Якщо діаметр центрального отвору колеса більше, ніж діаметр маточини, підберіть відповідне кільце, що центрує (адаптер). Встановлення адаптера є обов'язковою умовою для точного центрування колеса. Під час експлуатації автомобіля, після багаторазових знімань та установок колеса центруюче кільце може бути пошкоджено, його слід замінити новим кільцем.


Для кріплення легкосплавних коліс необхідно використовувати болти (гайки), що мають підголовок. Слід переконатися в збігу профілів сполучення кріпильних елементів та отворів у колесі, а також, що довжина різьбової частини болта або шпильки є достатньою для надійного його кріплення. Число витків болта (гайки) до повної затяжки має бути не менше 6-8 оборотів. Зусилля затягування кріпильних болтів (гайок) наведено в паспорті на автомобіль, як правило, воно становить величину не менше 90Нм для різьблення М12х1, 25, не менше 110Нм для різьблення М12х1, 5. Для різьблення М14х1,5 момент затягування становить 110-170Нм. Перевірте зусилля затягування болтів через перші 40-50 км пробігу. Збіг профілів сполучення кріпильних елементів та отворів у колесі забезпечують правильне центрування колеса та надійність його кріплення.


Під час експлуатації транспортного засобу слідкуйте за тим, щоб шина та внутрішня частина колеса не торкалася деталей підвіски, кермового керування та кузова автомобіля. У разі виникнення випадків торкання зверніться до сервісного центру за консультацією.